Zobacz więcej 8 Seria – 90 000 zł – 12000 km

BMW 8 Seria

Typ:

Sedan


Rok:

2023


Paliwo:

Benzyna


Pojemność:

3000 cm3


Moc:

335 KM


Cena:

90 000 zł


Lokalizacja:

Mikołów


BMW 8 Seria

Zobacz więcej i4 – 56 000 zł – 220 km

BMW i4

Typ:

Sedan


Rok:

2023


Paliwo:

Elektro


Pojemność:

cm3


Moc:

335 KM


Cena:

56 000 zł


Lokalizacja:

Mikołów


BMW i4

Zobacz więcej M3 – 80 000 zł – 9900 km

BMW M3

Typ:

Sedan


Rok:

2023


Paliwo:

Benzyna


Pojemność:

3000 cm3


Moc:

503 KM


Cena:

80 000 zł


Lokalizacja:

Mikołów


BMW M3

Zobacz więcej X5 – 63 000 zł – 900 km

BMW X5

Typ:

Suv


Rok:

2023


Paliwo:

Benzyna


Pojemność:

3000 cm3


Moc:

335 KM


Cena:

63 000 zł


Lokalizacja:

Mikołów


BMW X5

BMW i3 zasięg

bmw i3

BMW i3 jest z nami od 2013 roku. Ten miejski, elektryczny samochód osobowy klasy B jeszcze zanim został oficjalnie wprowadzony do sprzedaży już zebrał ponad 10 000 zamówień. Sprzedaż aut tego modelu zapowiadała się po prostu świetnie. Bmw zmodernizowało samochody na przestrzeni ostatnich kilku lat i tak też stało się w 2017 roku z modelem i3. Auto otrzymało w wersji po liftingu większe nadkola, chromowane elementy i reflektory w technologii LED. Zatem różnica w rocznikach jest widoczna w nadwoziu.

Napęd BMW i3

BMW i3 występuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Są to model BMW i3 120Ah oraz BMW i3s 120Ah. Ten pierwszy na papierze zużywa 13 kWh na kilometr i ma moc 170 KM z 250 NM momentu obrotowego, drugi zaś 184 KM ze zużyciem 14 kWh/km z momentem 270 Nm.

Auto oferuje przyśpieszenie rzędu 6,9 sekundy do 100 km w mocniejszej wersji silnika oraz 7,3 w słabszej.

Zasięg BMW i3

W przypadku słabszego silnika zasięg wynosi ok. 300 km, druga wersja tego modelu pozwala na pokonanie 283 km. Obie wersje mają tą samą baterie o pojemności 37,9 kWh, której czas ładowania jest oczywiście zależny od mocy ładowarki. I tak przy ładowarce 3,7 kW do 100% pojemności naładujemy baterię w maksymalnie 13 godzin, a przy Wallbox-ie w nieco poniżej 4 godziny. Szybkie ładowanie DC do 100% zajmie około 85 minut.

bmw i3

Z opinii użytkowników wynika, że bez ładowania na trasie zrobimy w ciągu nieco ponad 3 godziny trasę Warszawa – Katowice, a z krótkim ładowaniem po drodze (ok. 15 minut) bez problemu ze stolicy nad morze. Pierwsza trasa to 300 km, druga 340 km. Oczywiście mowa o sprzyjających warunkach, temperaturze ponad 20 stopni. Ale jest to postęp w elektrykach, nie można ukryć, że nie. Sprzedaż samochodów elektrycznych będzie rosła, jeśli tylko ich zasięg się powiększy i pozwoli na przejechanie 400 km bez obawy o brak zasilania.

Nadwozie i materiały BMW i3

Jego charakterystyczne nadwozie z nieregularną linią okna i bez słupka B ma otwierane drzwi przeciwstawnie. Wnętrze to materiały pochodzące z recyklingu m.in. z plastikowych butelek i z włókien hibiskus a oraz wełny. Dodatkowo w przypadku rozbiórki pojazdu ok. 95% materiałów nadaje się ponownie do przetworzenia.

Historia marki BMW

bmw

W 1916 roku Karl Rapp oraz Gustav Otto założyli produkująca głównie na potrzeby wojska samoloty fabrykę o nazwie Bawarska Fabryka Samolotów (niem. Bayerische Flugzeug-Werke – BFW). Wtedy była to największa fabryka samolotów w Bawarii. I to właśnie od produkcji samolotów BMW rozpoczęło, co widać w biało-niebieskim logo, które nawiązuje do śmigła samolotu w barwach Bawarii.

Dopiero rok później w związku ze zmianami i odejściem Karla Rappa zmieniono profil produkcji i rozpoczęto produkcję silników, nie tylko do samolotów, ale i motocykli. Zajmowano się też produkcją części dla koleji. W tym też roku fabryka otrzymała nową nazwę Bawarska Fabryka Silników (niem. Bayerische Motoren Werke).

Pierwsze pojazdy BMW

1923 rok to pierwszy motocykl firmy BMW, a po 5 latach w 1928 pierwszy samochód o nazwie Dixi (na licencji Austin Seven). Pierwsze samochody marki BMW nie na licencji powstały w 1933 roku. Był to model 303 z silnikiem o pojemności 1,2l i charakterystycznym wlotem powietrza.

Okres II wojny światowej i powojenny

W okresie II wojny światowej fabryka BMW została przejęta i wykorzystywana do produkcji silników do samolotów. Największą przeszkodą po wojnie był mały i przestarzały zakład. Dzięki gospodarce wojennej państwa udzielono BMW pomocy i w krótkim czasie BMW otrzymało pracowników i maszyny.

Mały kapitał akcyjny, skromne budynki, brak środków na materiały i wypłaty wymagały pożyczek bankowych i wsparcia państwa. Ministerstwo wojskowe Bawarii i Prus chciało odciąć się od udzielania takiego wsparcia dla BMW przeprowadzono przejście firmy w spółkę akcyjną. Znalazły się wteyd środki na wybudowanie nowej fabryki. Liczono na wzmożoną produkcję i sprzedaż samochodów pod marką BMW.

Dopiero model BMW 501 wyprodukowany w 1951 roku był pierwszym samochodem po 1933 roku. Kolejne lata, to kolejne modele od BMW Isetta poprzez BMW 1500, BMW serii 5, BMW serii 3 do BMW serii 6. Ostatnie modele lat współczesnych to BMW serii 1, BMW X1, BMW i8 i i3 z czego sprzedaż aut i8 została zakończona wraz z ich produkcją w roku 2020.