BMW i3 zasięg

BMW i3 jest z nami od 2013 roku. Ten miejski, elektryczny samochód osobowy klasy B jeszcze zanim został oficjalnie wprowadzony do sprzedaży już zebrał ponad 10 000 zamówień. Sprzedaż aut tego modelu zapowiadała się po prostu świetnie. Bmw zmodernizowało samochody na przestrzeni ostatnich kilku lat i tak też stało się w 2017 roku z modelem i3. Auto otrzymało w wersji po liftingu większe nadkola, chromowane elementy i reflektory w technologii LED. Zatem różnica w rocznikach jest widoczna w nadwoziu.

Napęd BMW i3

BMW i3 występuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Są to model BMW i3 120Ah oraz BMW i3s 120Ah. Ten pierwszy na papierze zużywa 13 kWh na kilometr i ma moc 170 KM z 250 NM momentu obrotowego, drugi zaś 184 KM ze zużyciem 14 kWh/km z momentem 270 Nm.

Auto oferuje przyśpieszenie rzędu 6,9 sekundy do 100 km w mocniejszej wersji silnika oraz 7,3 w słabszej.

Zasięg BMW i3

W przypadku słabszego silnika zasięg wynosi ok. 300 km, druga wersja tego modelu pozwala na pokonanie 283 km. Obie wersje mają tą samą baterie o pojemności 37,9 kWh, której czas ładowania jest oczywiście zależny od mocy ładowarki. I tak przy ładowarce 3,7 kW do 100% pojemności naładujemy baterię w maksymalnie 13 godzin, a przy Wallbox-ie w nieco poniżej 4 godziny. Szybkie ładowanie DC do 100% zajmie około 85 minut.

bmw i3

Z opinii użytkowników wynika, że bez ładowania na trasie zrobimy w ciągu nieco ponad 3 godziny trasę Warszawa – Katowice, a z krótkim ładowaniem po drodze (ok. 15 minut) bez problemu ze stolicy nad morze. Pierwsza trasa to 300 km, druga 340 km. Oczywiście mowa o sprzyjających warunkach, temperaturze ponad 20 stopni. Ale jest to postęp w elektrykach, nie można ukryć, że nie. Sprzedaż samochodów elektrycznych będzie rosła, jeśli tylko ich zasięg się powiększy i pozwoli na przejechanie 400 km bez obawy o brak zasilania.

Nadwozie i materiały BMW i3

Jego charakterystyczne nadwozie z nieregularną linią okna i bez słupka B ma otwierane drzwi przeciwstawnie. Wnętrze to materiały pochodzące z recyklingu m.in. z plastikowych butelek i z włókien hibiskus a oraz wełny. Dodatkowo w przypadku rozbiórki pojazdu ok. 95% materiałów nadaje się ponownie do przetworzenia.

1/5 - (3498 votes)