Trudno sobie dziś wyobrazić normalne funkcjonowanie bez własnego samochodu, co przyznają nie tylko mieszkańcy miast, lecz tym bardziej osoby żyjące na wsi, gdzie często nie ma dostępu do komunikacji zbiorowej. Z drugiej strony, mimo mnogości ofert wcale nie tak łatwo kupić porządny model – idealnie dopasowany do potrzeb i oczywiście w dobrym stanie. Jak taki znaleźć? Gdzie go szukać?

Każdy, kto poszukuje samochodu, wie, że wybór różnych pojazdów jest ogromny. Dawniej, jeszcze przed nastaniem ery wolnorynkowej było to nie do pomyślenia. Liczby nie kłamią – w 1989 roku po polskich drogach jeździło raptem 5 milionów samochodów, a już w 2013 roku blisko 20 milionów! (19,389 tys. według raportu “Park pojazdów w Polsce” przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczny). 
Początki transformacji to oczywiście przewaga Fiatów 125p, 126p), Warszaw i Syren. Nie dziwi więc, że – korzystając po raz kolejny z danych raportu – w 1992 roku FSO i FSM całkowicie zdominowały rynek, mając w nim 74% udział. To się jednak szybko zmieniło, gdy w naszym kraju zaczęły coraz mocniej dominować zagraniczne, nigdy wcześniej niespotykane, marki. Tę dynamikę zmian rozpoczął import prywatny, a dilerów sprowadzających auta z zamożnych krajów zachodu zaczęło przybywać coraz więcej i więcej. 

Wystarczy porównać to, jak dawniej sprzedawano samochody, a jak robi się to dzisiaj, by zobaczyć ogromne, wręcz kolosalne różnice. Współczesne salony dilerskie muszą być “wychuchane” maksymalnie, powinny cechować się atrakcyjną aranżacją wnętrza, doskonale dopasowaną kolorystyką i dbałością o detale. Obsługa musi się naprawdę natrudzić, by coś sprzedać. A dawniej? 
Samochody sprzedawano bardzo szybko jak przysłowiowe ciepłe bułeczki, od ręki, za gotówkę. Praktycznie nikt nie miał wtedy jeszcze konta w banku, tym bardziej kart płatniczych, więc kupujący przybywał na miejsce transakcji z siatką wypchaną pieniędzmi. Nie było wybrzydzania na kolor, silnik czy wyposażenie – wszystko schodziło na pniu, nawet auta stojące jeszcze na lawecie! Tak ciężko w to czasem uwierzyć, ale tak było! 

Obecnie nie musimy ani kupować nowego auta w salonie, co wiąże się z ogromnym wydatkiem, ani też nie jesteśmy skazani na wizytę na giełdzie samochodowej, ponieważ za sprawą internetu i takich portali ogłoszeniowych jak samochody.pl z łatwością znajdziemy idealny pojazd dopasowany do własnych potrzeb!
Jak łatwo kupić lub sprzedać samochód?

Żeby znaleźć wymarzony samochód lub sprzedać własny pojazd za atrakcyjną cenę, nie musimy w ogóle wychodzić z domu – wystarczy po prostu odwiedzić serwis samochody.pl/samochody, poszukując interesującego nas auta lub dodając ogłoszenia motoryzacyjne. W omawianym serwisie to bardzo proste, niezależnie od tego, jaki rodzaj pojazdu nas interesuje – auto osobowe, dostawcze motocykle, maszyny rolnicze, a także części oraz narzędzi. Jakby tego było mało, dostępne są też kategorie serwisu, naprawy oraz wynajmu samochodów, co jest bardzo przydatne dla osób, które nie zamierzają kupić pojazdu, lecz wynająć go na dłuższy lub krótszy okres. 

Za pomocą intuicyjnej wyszukiwarki bez trudu znajdziemy to, czego szukamy, określając markę pojazdu, jego silnik, kolor, rok produkcji, wyposażenie i wiele innych parametrów. Możemy zapisywać własne konfiguracje i włączyć tryb powiadomień o pojawiających się ogłoszeniach spełniających nasze kryteria, by zawsze mieć rękę na pulsie i szybko zareagować, gdy pojawi się idealny samochód!
Warto zarejestrować się w serwisie, by zyskać dużo więcej, zwłaszcza jak planujemy sprzedaż samochodu. Mając własne konto, utworzymy subdomenę z ofertą, skorzystamy z bogatych funkcjonalności mapy z lokalizacjami, wydrukujemy ogłoszenie z kodem QR czy opublikujemy video-prezentację pojazdu. 
Nie ma więc, co zwlekać tylko jak najszybciej odwiedzić serwis samochody.pl, by kupić bądź sprzedaż pojazd – nie tylko osobowy, ale i innego rodzaju (dostawczy, rolniczy itp.). Zamiast korzystać z półśrodków i giełd internetowych o małym zasięgu i niedużym wyborze, najlepiej postawić na sprawdzone rozwiązanie! Zobacz samochody BMW


Gama modelowa BMW

BMW produkuje samochody osobowe, motocykle, skutery i silniki od 1916 roku. Początki firmy to branża lotnicza, a logo nawiązuje do śmigła i jest w kolorach rodzimej Niemieckiej Bawarii. Modele w ofercie BMW to samochody osobowe, Gran Turismo i Gran Coupe, Coupe i roadstery, Crossovery i SUV-y, Minivany, samochody elektryczne.

Seria BMW 1 to segment C (F40) produkowany od 2019 roku a także F52 w produkcji od 5 lat. Seria 3 od 2018 roku to G20/21 w wersji sedan i kombi. BMW 5 to aktualnie od 5 lat na rynku G30/31, a najwyższa 7 to produkowana już 7 rok G11 w wersji sedan.

Coupe występują w serii 1,2 oraz 3 i 4. Na pewno na uwagę zasługuje BMW serii 8 ze swoim coupe G15. Sportowe noszące przed liczbą literkę Z to aktualnie produkowane Z4 (G29). Elektryczne BMW “8” noszące nazwę i8 zakończyło produkcję w 2020 roku.

Crossovery i SUV-y to aktualnie X1-X7, a minivany to seria 2 Active i Gran Tourer.

Obecnie produkowane elektryczne BMW to i3 (hatchback) nieprzerwanie od 2013 roku oraz od roku 2021 i4 w nadwoziu sedana. Z nadwoziem SUV elektryki produkowane są od 2020 roku i mają oznaczenie iX3 oraz iX.

Sprzedaż aut w Europie marka BMW zakończyła wynikiem ponad 500 000 pojazdów w 2020 roku.

Samochód klasy premium od BMW

BMW jest liderem sprzedaży pojazdów klasy Premium. Rok 2021 to kolejny sukces tej marki bowiem do maja 2021 roku bawarska marka sprzedała 10.500 sztuk. Popularne modele to seria 3, seria 5 oraz X3.

BMW elektryczne, czy to konkurent Tesli?

BMW ze swoim modelem elektrycznym i4 planuje swoim modelem konkurować z Teslą 3, przy czym wyraźnie zaznacza, że ma być w tej klasie dominującym samochodem, wyznaczającym nowe standardy. Ta limuzyna to krewniak serii 4 Gran Coupe i tak naprawdę początki tego modelu już dawno w zamysłach miały być bazą dla pojazdu elektrycznego. Czy sprzedaż samochodów i4 pobije Teslę?  

BMW X1 kompaktowy SUV klasy premium

BMW X1 to dynamiczny pojazd, który śmiało konkuruje z Audi Q3 i Range Roverem Evoque. Produkowany od 2009 roku. Po zmianach w 2019 seria ta ma 16 silników dostęnych, z czego wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6d. Niestety mimo prób wejścia w rynek popularnych SUV model ten nie zaliczył wystarczającej sprzedaży w Polsce, aby być chociażby na 10 miejscu w rankingach.